Powered By Blogger

Ciri-ciri orang yang berjaya

Hari ini saya nak kongsikan ciri-ciri orang yang berjaya
1. Pantas menghidu peluang.
2. Bertindak, berusaha, fokus dan konsisten
3. Berpandangan jauh
4. Berfikiran positif
5. Berani untuk gagal

Inilah rumusan yang saya fikirkan hasil dari kajian, pembacaan dan perkongsian dari mereka yang telah berjaya dalam bidang mereka. Juga perkongsian dari mereka yang gagal. Mereka gagal tapi mereka berpendapat sekali gagal bukan bermakna gagal selamanya.

Renung-renungkan lah

menjana duit secara online bukanlah igauan ngeri lagi

KLIK DISINI

Ini merupakan catatan kedua saya.. dan disini saya nak berkongsi sedikit  latar belakang saya.
Saya dilahirkan di johor bahru dan berkelulusan Bpharms (hons) dalam bidang Pharmacy dan minor dalam Management.

Penglibatan saya didalam bisnes online ini bermula setahun lebih yang lepas. Saya memang berminat dengan bisnes global yang berpaksikan internet. Walaubagaimanapun agak pelik bagi seorang internet marketer yang lambat memulakan blognya sendiri. Late is better than never..hihi..begitulah apa yang saya fikirkan sewaktu memulakan catatan pertama saya dalam blog ini. Sepanjang saya aktif dalam bisnes internet pendapatan saya secara online sekitar RM1000-RM5000 sebulan dan ini bagi saya perlu lagi diperbaiki. Saya melakukan semua ini secara part time, insya allah saya akan berusaha untuk menjadi FULL TIMER nanti.

Kenapa perniagaan internet menjadi pilihan saya.
1. Saya tidak perlu menjaja produk dari rumah ke rumah.
2. Saya boleh melakukan kerja saya hanya depan pc walau tak berbaju, kalau nak keluar rumah jumpa prospect/pelanggan, penampilan (kena ambik kira), kos petrol, masa di jalanraya (traffic jam, tol) etc
3. Saya boleh melakukan semua ini dari rumah dan boleh memantau aktiviti anak2 saya.
4. Prospecting saya menjadi lebih global dan saya mempunyai network dari indonesia, filipina, brunei dan singapura tanpa saya keluar mencari mereka. Ini agak mustahil bagi bisnes konvesional untuk melakukannya.
dan pelbagai faktor lagi yang membuat saya memilih kuasa internet untuk melebarkan perniagaan saya.

Aktiviti saya hari ini agak santai selepas semalaman saya menyiapkan nota tutorial "panduan asas bermula di WELA".  Nota panduan untuk team saya yang baru bermula di WELA.

Nota itu menggabungkan persediaan untuk bermula dalam bisnes online wela. Persiapan yang perlu dimiliki sebelum berjuang. Dan beberapa tips untuk usahawan online wela perlu tanamkan dalam fikiran dan hati.
Harus mempunyai pemikiran sebagai seorang usahawan yang berpandangan jauh.

Saya tamatkan catatan saya untuk kali ini. Dan ada beberapa tugasan dah menanti untuk saya selesaikan.
Jumpa lagi..


peluang menjana duit online bukanlah igauan ngeri lagi
KLIK DISINI

Akhirnya tercapai untuk memiliki blog saya sendiri. Sudah lama saya berniat untuk memiliki blog sendiri supaya saya dapat berkongsi maklumat, aktiviti, pandangan, idea, tips2 kehidupan dan info dunia perniagaan online.
Di kesempatan saya berkenalan dan menceburi bisnes global online WELA saya terus memulakan blog Bisnes Global Online Wela yang saya usahakan bersama isteri saya Haslinda Kadri.

Saya nak berkongsi apa itu WELA???

 WELA CORPORATION adalah syarikat yang mengilang dan mengedarkan produk yang saya jual kepada pelanggan secara online dan komisyen dan bonus saya terima dari WELA CORPORATION...Tiada wela corporation TIADALAH PRODUK slimberry...

 WELA pula ialah satu revolusi dan automatik sistem yang menggunakan kuasa internet untuk membantu kita mengembangkan perniagaan online kita...

  Bermakna disini saya tidak perlu menjaja dari rumah ke rumah untuk menjual produk SLIMBERRY ini. Cukup bagi saya mempromosikan website saya untuk mendapatkan pelanggan secara online. Sistem WELA betul-betul membantu saya dalam mengembangkan perniagaan online saya dan menjana pendapatan secara online.

 Ingin berkongsi dengan saya

KLIK DISINI