Powered By Blogger

Catatan kali ini saya nak menyentuh perihal relationship/perhubungan didalam bisnes.

Tidak kira didalam bisnes apa pun sama ada online atau offline, perhubungan dengan pelanggan, rakan partner dan sebagainya harus dipupuk dan dijaga.

Perhubungan yang baik sesama pelanggan/rakan kongsi yang baik akan menjana atau memberi momentum yang bagus kepada bisnes kita.

Untuk bisnes yang berteraskan internet/online seperti bisnes wela, ianya sama juga.
Jangan kata bisnes online tak perlu perhubungan yang baik sesama partner/customer. Cuma bezanya disini perhubungan itu dibina secara online. Kita sedia maklum, bisnes internet merupakan satu bisnes yang bersifat global dan melangkaui tempat/lokasi dan negara. Bisnes di internet akan memberikan anda seribu bagai kemungkinan. Kita pandang dari sudut positif. Bisnes berpaksikan internet akan memudahkan kita melebarkan sayap tanpa mengenal tempat dan disini kita bakal mendapatkan partner dari pelbagai lokasi.

Adakah usahawan online/internet akan menghadapi masalah untuk membina perhubungan yang baik sesama partner/pelanggan mereka???

Di wela kita telah mempunyai partner dari pelbagai negara. Walaupun kita dari Malaysia dan kita tidak mempunyai kekuatan atau modal untuk mejelajah seluruh dunia untuk mendapatkan partner tetapi kuasa internet membatasi segalanya. Kita melakukannya hanya dari rumah. Bagaimana kita di wela mempunyai upline/downline dari Fillipina, Indonesia, Usa dan eropah. Bermakna disini kita bekerja sebagai satu pasukan yang besar.

Untuk membina perhubungan yang baik sesama partner kita di wela, gunakanlah segala tools yang ada di internet ini. Gunakan ym/skype/google talk/facebook dan sebagainya.

Untuk team wela kita gunakanlah segala kesempatan yang ada untuk membina perhubungan yang baik sesama kita. Salah satunya SKYPE CONFERENCE KITA SETIAP SELASA 9-10 MALAM, ini merupakan sesi Bahasa Malaysia. Pada waktu yang lainnya kita juga akan adakan conference di dalam bahasa inggeris bersama team dari luar negara.

Kesimpulannya, membina perhubungan sesama partner di dalam bisnes online wela di Malaysia bukanlah sesuatu yang mustahil dan sukar untuk dilakukan. Segala perkongsian dapat dilakukan. Strategi mereka yang sudah berjaya juga boleh ditimba.
Untuk berjaya..ILMU amat penting..dan pengalaman yang boleh dicedok dari mereka yang sudah berjaya. Kita ikut tangga yang betul..

Percayalah, PERHUBUNGAN/RELATIONSHIP ITU PENTING.. ianya pasti akan membawa bisnes kita ke puncak kejayaan..

PELUANG MENJADI YANG TERAWAL ADA DISINI
KLIK DISINI

3 Comments:

  1. NAJIHAH COLLECTION said...
    saya nak join conference ni, macam mana?
  2. zahirulindawela said...
    anda sudah sertai wela??
  3. NAJIHAH COLLECTION said...
    ya

Post a Comment