Powered By Blogger

Gagal dalam perniagaan???

Bertemu kembali di catatan dunia Wela..

Gagal dalam perniagaan???
Banyak faktor yang kita perlu pertimbangkan kenapa kita gagal dalam bisnes kita.
Tak kira apa juga bisnes.

Musuh nombor 1 saya kira adalah sikap MALAS!!!
MALAS dan melengah-lengahkan kerja adalah musuh no 1
Ini kerana kita selesa di dalam zon selesa kita. Orang putih panggil COMFORT ZONE.
Saya harap usahawan Wela Malaysia tidak begitu. COMFORT ZONE akan sentiasa menarik kita kembali sekiranya kita hendak bermula sesuatu kerja. Apalagi kerja itu adalah sesuatu yang baru bagi kita.

Saya bagi contoh usahawan Wela Malaysia yang baru sertai Wela. Baru hendak bermula menghadap lap top sudah terasa MALAS..sebab waktu yang di gunakan itu biasanya di gunakan untuk menonton wayang atau melihat DVD. Jadi sikap itu yang harus kita jauhi. COMFORT ZONE akan menarik kita ke aktiviti asal kita.

Seperkara lagi ILMU..tiada ILMU apa juga bisnes sukar untuk kita melakukannya. Mengakibatkan momentum kita menjadi separuh, suku dan akhirnya zero..

Untuk team WEsmartbiz saya online training di Skype selalu diadakan untuk usahawan Wela. Segala tips, perkongsian, teknik pemasaran juga ada di kongsikan. Ini merupakan satu bentuk latihan/perkongsian ilmu yang tidak patut dilepaskan. Ilmu penting jika nak berjaya.

Apa kaitan malas dan tiada ilmu. Bila kita malas , kita tidak dapat ilmu dan bila tiada ilmu, tiadalah hasilnya dan seterusnya momentum kita nak berbisnes pun hilang.
Sekiranya kita dapat ilmu dan ada ilmu tapi malas untuk mempraktikkanya.. balik jadi cerita yang sama.

Seperkara lagi kejayaan kita juga bergantung kepada orang disekeliling kita. Untuk yang baru bermula di Wela dan tiada kemahiran atau pengalaman didalam pemasaran online, belajarlah teknik pemasaran yang berbagai kaedah untuk anda lakukan.

Untuk team saya, gunakan team kita untuk mencapai kejayaan. Jangan bekerja sorang-sorang..tension nanti. WEsmartbiz team menyediakan pelbagai bentuk material untuk ahlinya seperti Web/landing page dalam bahasa, nota panduan dan sebagainya. Gunakanlah sebaik mungkin kerana ianya memudahkan anda dalam memantapkan bisnes anda. Ingat Bisnes Wela adalah bisnes anda sendiri.

MENJANA DUIT ONLINE BUKANLAH IGAUAN NGERI LAGI

KLIK DISINI

2 Comments:

  1. Unknown said...
    salam...nak tanya macamana status halal produk wela slimmberry ni ada pengesahan ker...
  2. zahirulindawela said...
    Sijil dalam proses..bila dapat company akan beritahu.. company dah submit..dan sy selalu follow up office di usa

Post a Comment