Powered By Blogger

Selamat tahun baru 2011 untuk semua pembaca blog saya amnya dan WEsmartbiz team Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia khususnya.


Semoga tahun baru ini akan membawa keberkatan dan kebahagiaan untuk kita semua. Hanya tinggal kurang dari 2 jam setengah untuk kita menuju ke tahun 2011. Untuk menutup catatan saya di blog ini bagi tahun 2010 saya kongsikan 7 tips terkini untuk berjaya di dalam bisnes global online Wela.


TIPS # 1
Anggap bisnes WELA anda adalah bisnes anda sendiri, dan beri masa untuk memantapkan sayap bisnes anda. Kejayaan akan datang dan setimpal dengan usaha yang telah kita lakukan.

TIPS # 2
Buat jadual dan disiplinkan diri anda dalam melakukan bisnes anda. Susun jadual anda dan beri keutamaan kepada tugas yang penting dahulu. Ini mengikut kepada status bisnes anda. Anda sudah punya ramai partner fokus kepada mereka yang serius dahulu. Bila anda gagal untuk merancang, anda merancang untuk gagal.

TIPS # 3
Tuliskan matlamat pendek dan panjang anda. Jika anda tidak menulis matlamat anda, anda tidak akan tahu hala tuju anda. Matlamat akan membuatkan kita lebih fokus kepada bisnes kita. Jika kita tidak tahu matlamat kita bagaimana kita hendak mencapainya.

TIPS # 4
Kita harus memahami di Wela, mempromosikan website adalah tugas utama kita. Dapatkan seberapa ramai rakan niaga kerana kita akan bergantung kepada Fast Start Bonus buat permulaan sebelum kita boleh mencapai pendapatan PASIF di Wela. Sekiranya kita gagal mempromosikan website kita dengan baik sukar untuk kita mendapatkan downline dan seterusnya ini akan membuatkan momentum kita jadi perlahan kerana tiada income dari Fast Start Bonus. Tambahan dari pihak Wela adalah Weekly bonus pools dan Monthly bonus pools sebagai bonus tambahan jika berjaya menaja beberapa rakan niaga mengikut syarat yang ditetapkan. Bonus tambahan ini adalah besar sekiranya kita berjaya mencapai syarat yang ditetapkan dan minimum adalah USD 100 dan maksima adalah USD 1500 mengikut mingguan dan bulanan.



TIPS #5
Bisnes networking bergantung kepada produk dan memastikan berapa lama rakan niaga anda bertahan bersama anda. Kita harus kreatif dan berusaha untuk memastikan rakan niaga kita bertahan sebagai partner kita. Kenali mereka yang serius dan bantu mereka untuk mencapai matlamat mereka. Bantu mereka mencapai hasil seperti kita.

TIPS # 6
Duplikasi memainkan peranan disini. Fokus pada rakan niaga yang serius dan duplikasikan segala yang anda lakukan supaya mereka dapat melakukan perkara yang sama dan mendapatkan hasil yang sama.

TIPS # 7
Kenal pasti akan bentuk marketing/promosi yang berkesan dan sesuai untuk dilakukan dan telah membawa hasil kepada diri anda. Kenali kelemahan/kelebihan rakan niaga anda dan kita boleh membantu mereka dengan menutupi kelemahan yang ada.


MENJANA DUIT ONLINE BERSAMA TEAM BISNES ONLINE TERHANGAT 2011

Salam sejahtera 1 Wela buat semua usahawan WEsmartbiz team - Wela Malaysia, Brunei, Singapore dan Indonesia dan untuk semua pembaca amnya.

Sedikit perkongsian/testimoni dari usahawan WEsmartbiz team yang hebat.
Mari kita lihat income bulan ini yang berjaya di genggam oleh mereka ini.

   SS Ruzaimy Ismail
Fast start bonus usd 16 x 14 = usd 224
Weekly bonus pools usd 250 dan usd 50 total usd so total utk SS Ruzaimy setakat hari ini utk bulan ini adalah USD 524..Tahniah SS Ruzaimy


                                               SS Haslinda Kadri
Fast start bonus usd 16 x 4 = usd 64
weekly bonus pools usd150 so total setakat hari ini utk bulan ini adalah USD 214.. Tahniah SS Haslinda

Ini semua belum termasuk cycle team bonus yg mereka perolehi.
Dan untuk Monthly bonus pools SS Ruzaimy di jangka menerima lagi USD 500 pada hujung bulan ini...

Dan pendapatan ini akan meningkat sebenarnya kerana di dalam MLM ianya tidak seperti makan gaji..dengan syarat kita semua mengekalkan tempo hasil usaha kita..dan ianya memang santai....sangat santai.

Rahsianya tidak lain ialah..

1. Promosikan website anda
2. Team up dengan team/upline anda

Setelah promosi dan mendapatkan TT/prospek, follow up TT anda dalam apa cara sekali pun..sila rujuk NOTA PANDUAN FOLLOW UP TT

2 faktor utama dalam menghasilkan kejayaan adalah.

1. Fokus
2. Konsisten


Rahsia untuk bermula bersama WEsmartbiz team - team bisnes WELA ada disini

Salam sejahtera buat semua usahawan WELA di WEsmartbiz team,
team Brunei, team Indonesia, team Malaysia dan team Singapore.

Selamat datang juga kepada usahawan yang baru ke team Wela.

Di dalam siri email saya yg lepas saya ada menyentuh akan hal FOLLOW UP TT anda.

Betapa pentingnya kita follow up TT kita untuk membantu mereka memahami akan bisnes Wela kita.
Sebelum mereka join dan upgrade keahlian mereka di Wela. Sila ikuti langkah-langkah dalam follow up TT anda seperti di NOTA PANDUAN FOLLOW UP TT ANDA.

Dan selain dari itu WEsmartbiz team ada menyediakan bantuan/tools tambahan untuk follow up TT kita dan memastikan mereka mendapatkan info yang tepat dan boleh berkomunikasi dengan leader/admin di My wela group di Facebook.


Apa itu Mywela group di facebook
Mywela group di facebook merupakan komuniti prospek/TT yang telah mendaftarkan diri mereka ke dalam website kita. Di Mywela group admin/leader akan sentiasa update info terkini berkaitan bisnes Wela yang bersesuaian dengan TT/prospek kita dengan tujuan untuk memberikan mereka maklumat apa itu Wela dan sekaligus untuk mengujakan mereka supaya upgrade di Wela. Mereka boleh bertanya apa juga soalan berkaitan Wela dan admin/leader akan sentiasa menjawap segala persoalan berkaitan Wela.

Harus diingatkan Mywela group di facebook adalah untuk TT/prospek yang berdaftar sahaja.Kawan/keluarga yang belum berdaftar jangan add disana. Dan bantuan/tools tambahan di Mywela hanyalah merupakan bantuan tambahan dari WEsmartbiz team.

Anda harus Follow up TT anda juga, adalah merupakan kesilapan jika kita hanya bergantung kepada Mywela group di Facebook. Kerana tidak semua TT/prospek akan bertanya di Mywela group, ada yg lebih selesa untuk bertanya dengan enroller masing2.Dan tidak semua TT/prospek mempunyai akaun facebook, bagaimanapun 80-90 peratus TT/prospek kita mempunyai akaun di facebook.

Oleh itu penting untuk anda Follow up TT anda sendiri disamping itu gunakan kelebihan Mywela group sebagai tools tambahan anda dalam follow up TT anda. Dan kita ada rekod lebih 10 prospek/TT yang di add di Mywela group telah upgrade keahlian di Wela dalam masa seminggu. Gunakanlah faktor kelebihan di Mywela group dan WEsmartbiz team.






INGIN BERSAMA SAYA MENJANA PENDAPATAN DARI RUMAH SECARA ONLINE
DAFTAR DULU 

Salam sejahtera buat semua usahawan WEsmartbiz team - Wela Malaysia.

Apakah matlamat untuk memperbaiki status diri kita???
1. Melupuskan semua hutang yang ada ?
2. Mempunyai kebebasan masa ?
3. Mempunyai kebebasan kewangan ?
4. Bawa keluarga naik Haji ?
5. Untuk pendidikan anak-anak ?
6. Nak beli sport car ?
atau apa sahaja matlamat anda???




Sudah tentu anda juga seperti saya mempunyai matlamat dan berikan jangkamasa dateline utk matlamat anda.
Ramai yang takut nak letak date line kerana takut tidak tercapai. Jangan susah hati, kalau tidak tercapai anjakan ke tarikh yang baru. Dan terus berusaha.

Apakan matlamat kita di Wela ???

Bagi yang baru bermula di Wela atau pun yang belum lagi mencapai status SS (silver sponsor) letakkan matlamat anda dalam 1 bulan anda mencapai status SS.

Apa itu status SS??? Silver sponsor..
Syarat untuk mendapatkan satus SS ialah anda mempunyai 1 downline yang aktif disetiap kaki pertama dan kaki kedua dalam masa 1 bulan. Dan itu adalah tapak pertama untuk anda menjana income pasif di Wela. Dan apabila anda mencapai status SS income minggu anda boleh mencecah sehingga RM80 ribu sebulan.

Untuk semua SS di WEsmartbiz team - Wela Malaysia apakah matlamat seterusnya???
Gold Sponsor adalah matlamat anda seterusnya, iaitu status income mingguan yang tiada hadnya di Cycle team bonus.

Jika ada yang masih kurang faham akan status-status yang saya sebutkan tadi, sila kacau upline/team anda.


MENJANA PENDAPATAN SECARA ONLINE BUKANLAH IGAUAN NGERI LAGI


SS Ruzaimy Ismail - WEsmartbiz team - Wela Malaysia !!!


Syabas SS Ruzaimy Ismail secara rasmi mendapat tittle Silver Rank ( Potensi income sehingga RM80 ribu seminggu)

Apakah maksud Silver Rank/Sponsor atau SS??? Ini bermakna SS Ruzaimy telah layak untuk mendapatkan potensi income sehingga RM80 ribu seminggu melalui Team Cycle Bonus. Ini merupakan satu perkembangan yang baik buat beliau. Tahniah sekali lagi dari saya dan WEsmartbiz team - Wela Malaysia.

Apakah rahsia beliau???

Walaupun sokongan dari WEsmartbiz team adalah kuat, tetapi apa yang saya lihat beliau seorang yang amat fokus, komited dalam membantu team beliau dan mempunyai matlamat yang jelas.
Jika beliau tidak komited pada team beliau, tidak mungkin beliau mendapat peluang menjana income sehingga rm80 ribu seminggu.

Beliau juga tabah dan sabar dalam menghadapi segala cubaan dan rintangan sewaktu bermula di Wela. Diwaktu ramai usahawan yang berhenti sekerat jalan, beliau tetap berusaha bersama team bisnes online dari rumah terhebat masakini WEsmartbiz team.

Cabaran seterusnya???

Apakah cabaran bagi beliau dan SS yang lain didalam WEsmartbiz team - Wela Malaysia, iaitu
SS Haslinda, Zahirul dan Eliza...  ??? 
GOLD RANK... semestinya ini adalah matlamat yang seterusnya kerana di GOLD RANK di Wela ia bermaksud tiada had didalam income secara mingguan.

Bagi usahawan online Wela di WEsmartbiz team yang baru bermula, tetapkan matlamat anda. Anda bermula sebagai AA - Active Associate dan beri target 2 bulan untuk mencapai SILVER RANK.. kerana di SILVER RANK ia adalah tapak permulaan untuk menjana income pasif.

Ingin mendapatkan SILVER RANK, sila kacau upline/team anda dan ikuti WEsmartbiz team - Wela Malaysia Skype conference setiap Selasa 9-10 malam.


Kebebasan Masa dan Kewangan adalah impian setiap insan.
Sertai kami!!!






Bertemu kembali di catatan terkini WEsmartbiz team - WELA MALAYSIA.. team bisnes online Wela Malaysia yang aktif dan amat komited didalam membantu rakan niaga di WEsmartbiz team.

Saya pernah menyentuh perihal FORUM INTERNET DALAM MENJANA TRAFIK KE WEBSITE ANDA,di penulisan saya yang lepas.

Saya didapati ramai usahawan internet yang menggunakan forum internet utk menjana trafik ke web/blog mereka. Ini bertujuan untuk meningkatkan prospek/jualan di dalam bisnes mereka. Bagaimana pun kesilapan yang sering dilakukan ialah mereka tidak membaca peraturan di dalam forum tersebut.

Kesilapan lainnya ialah tidak menyediakan signature dan mereka mempromosikan web/link mereka terus ke dalam thread orang lain. Perlu diingatkan setiap forum mempunyai peraturan yang berbeza. Sekiranya anda menampal link/referral web anda terus ianya ada kemungkinan menyebabkan anda di keluar atau di ban oleh admin. Dan lebih teruk link anda terus dipadam oleh admin.

Forum di internet bukanlah tempat untuk mempromosikan website anda secara membuta tuli. Sekiranya anda tidak pandai hendak memberikan komen, pandangan, idea atau jawapan jangan komen apa-apa. Sekiranya anda ingin mempromosikan bisnes anda, buka thread sendiri dan mestilah di ruang yang disediakan. Dan update sentiasa berkaitan bisnes anda di thread anda sendiri. Mungkin ini adalah satu cara sebelum anda mula aktif dan berforum dengan forumers yang lain. Jangan sesekali mencelah di thread orang lain dengan tujuan mempromosikan web anda. Forumers lain pasti tidak akan suka dengan anda.

Tips lainnya jika anda sudah bersedia untuk aktif berforum dengan forumers yang lain pastikan komen/idea anda adalah sesuatu yang menarik. Dan seperti tadi pastikan anda mempunyai signature yang akan membawa kepada web site anda. Sekiranya anda rajin berforum dan aktif, setiap komen anda akan membawa singnature yang membawa link ke web site anda dan ianya akan kekal disitu untuk dibaca oleh forumers yang lain.

Pada pengalaman saya forum boleh mendapatkan prospek yang berkualiti dan dan bersasaran tinggi.
Dan forum juga boleh memberi kita ilmu dan mendapatkan pandangan atau idea dari forumers yang lain.
Walaupun prospek saya dari forum tidak begitu tinggi tetapi saya boleh membina imej saya dan perniagaan saya di mata pandangan yang lain.

Untuk usahawan WEsmartbiz team - Wela Malaysia anda boleh berforum untuk mendapatkan traffik ke website anda. SS Eliza banyak mendapat pelawat dan downline dari forum.

Selamat berforum



MENJANA DUIT SECARA ONLINE BUKANLAH IGAU NGERI LAGI
KLIK DISINI