Powered By Blogger



Bertemu kembali di catatan terkini WEsmartbiz team - WELA MALAYSIA.. team bisnes online Wela Malaysia yang aktif dan amat komited didalam membantu rakan niaga di WEsmartbiz team.

Saya pernah menyentuh perihal FORUM INTERNET DALAM MENJANA TRAFIK KE WEBSITE ANDA,di penulisan saya yang lepas.

Saya didapati ramai usahawan internet yang menggunakan forum internet utk menjana trafik ke web/blog mereka. Ini bertujuan untuk meningkatkan prospek/jualan di dalam bisnes mereka. Bagaimana pun kesilapan yang sering dilakukan ialah mereka tidak membaca peraturan di dalam forum tersebut.

Kesilapan lainnya ialah tidak menyediakan signature dan mereka mempromosikan web/link mereka terus ke dalam thread orang lain. Perlu diingatkan setiap forum mempunyai peraturan yang berbeza. Sekiranya anda menampal link/referral web anda terus ianya ada kemungkinan menyebabkan anda di keluar atau di ban oleh admin. Dan lebih teruk link anda terus dipadam oleh admin.

Forum di internet bukanlah tempat untuk mempromosikan website anda secara membuta tuli. Sekiranya anda tidak pandai hendak memberikan komen, pandangan, idea atau jawapan jangan komen apa-apa. Sekiranya anda ingin mempromosikan bisnes anda, buka thread sendiri dan mestilah di ruang yang disediakan. Dan update sentiasa berkaitan bisnes anda di thread anda sendiri. Mungkin ini adalah satu cara sebelum anda mula aktif dan berforum dengan forumers yang lain. Jangan sesekali mencelah di thread orang lain dengan tujuan mempromosikan web anda. Forumers lain pasti tidak akan suka dengan anda.

Tips lainnya jika anda sudah bersedia untuk aktif berforum dengan forumers yang lain pastikan komen/idea anda adalah sesuatu yang menarik. Dan seperti tadi pastikan anda mempunyai signature yang akan membawa kepada web site anda. Sekiranya anda rajin berforum dan aktif, setiap komen anda akan membawa singnature yang membawa link ke web site anda dan ianya akan kekal disitu untuk dibaca oleh forumers yang lain.

Pada pengalaman saya forum boleh mendapatkan prospek yang berkualiti dan dan bersasaran tinggi.
Dan forum juga boleh memberi kita ilmu dan mendapatkan pandangan atau idea dari forumers yang lain.
Walaupun prospek saya dari forum tidak begitu tinggi tetapi saya boleh membina imej saya dan perniagaan saya di mata pandangan yang lain.

Untuk usahawan WEsmartbiz team - Wela Malaysia anda boleh berforum untuk mendapatkan traffik ke website anda. SS Eliza banyak mendapat pelawat dan downline dari forum.

Selamat berforum



MENJANA DUIT SECARA ONLINE BUKANLAH IGAU NGERI LAGI
KLIK DISINI

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    salam...sy nk tanyer...sy nmpk biz wela niii...ader skit2 cam vemma cuma harga jauh lbh murah...dl sy buat biz vemma dan mmg hampeh giler2 lerr...soalan sy :

    1)modal rm190 tuuu dpt 1 slimberry n replika website beserta dgn sistem autoresponder kerr??

    2)brp ml slimberry tuu?..tahan brp lamer?..yg sy terbace cume guna bbrp titis bwh lidah jer kan?

    3)setiap bln kena maintain kerr?..maksud sy mesti beli 1 slimberry setiap bln kerr?? atau cuma skali seumur hidup...

    4)kalau belian ulangan brp harga slimberry?

    5)ader expire date tak utk keahlian?? atau jd member seumur hidup?

    6)biz ni dr barat dan prospek serata dunia... camner plak dgn mrk2 yg krg arif dgn bahasa inggeris?...cam vemma..sistem autoresponder yg akan handle semua tp ader charge setiap bln...camner plak ngn wela?

    7)bila daftar free...kita panggil pre enrollee(PE) kan?...tempoh tu brp lamer sblm kena upgrade jd paid member(PM)?

    8)as a member...biler ader PE upgrade jd PM...camner pengiraan bonus?

    9)ader pakej x utk sertai wela atau RM190 shj? dan x kan ader bayaran lain lg...

    sy mntk maaf kalu terlalu byk bertanyer...sbb sy dh byk buat biz internet...tp yg plg teruk vemma lerr...tq

Post a Comment