Powered By Blogger

Salam sejahtera dan salam 1 Wela buat semua usahawan WEsmartbiz team Malaysia. Singapura, Brunei dan Indonesia - team bisnes online Wela dari rumah dan buat semua pembaca sekelian.




Tahun 2011 ini memang agak sibuk bagi saya dan juga keseluruhan usahawan WEsmartbiz team. Berbanding dengan tahun yang sudah saya selalu update blog saya ini untuk tatapan anda semua. Sejak akhir-akhir ini perkembangan bisnes online Wela amat memberangsangkan dan saya juga tumpang seronok dengan pencapaian usahawan WEsmartbiz team yang mula menjana pendapatan secara pasif.

Hari ini saya hendak berkongsi perihal submit blog/url ke enjin carian. Ini adalah satu cara untuk meningkatkan trafik ke blog dan website anda.

Secara umumnya yang paling popular adalah google, yahoo dan bing/msn

1. Enjin carian Google daftar disini >>> http://google.com/addurl/
2. Enjin carian Yahoo daftar disini >>> http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit
3. Enjin carian MSN/Bing daftar di >>> http://bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx

Anda rajin nak daftar sebanyak yang mungkin. Boleh daftar disini

Ikuti langkah yang diarahkan seperti
1. Isikan blog/website anda
2. Isikan keywords yang di minta
3. Buat verification code seperti yang di minta.


Bagi yang beriklan di google adwords sila daftarkan/submit website anda di google, kerana enjin carian google yang akan membantu dalam mengesan website anda dan juga akan membantu dalam merendahkan kadar CPC anda.

Tips lainnya setiap kali anda update blog bolehlah submit/daftar sekali lagi ke dalam enjin carian yang saya kongsikan di atas. Dan harus saya ingatkan buat semua Usahawan WEsmartbiz team jangan submit referral link seperti http://slimberrypro.com/lindaz  tetapi gunakan website/landing page  yang telah diberi oleh webmaster WEsmartbiz team.

INGIN MENJANA PENDAPATAN SECARA ONLINE BERSAMA 
WEsmartbizteam - team bisnes online Wela dari rumah



0 Comments:

Post a Comment